Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.11.2012 14:40 - Перони и рампи в железопътния моделизъм.
Автор: railwaymodel Категория: Хоби   
Прочетен: 6070 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 02.04.2013 16:13


Перони и рампи в железопътния моделизъм.

1.Основни размери.

          Настоящите препоръчителни размери са изведени съгласно четири основни стандарта на „MOROP“ даващи изходните данни. Това са NEM-010, NEM-301, NEM-102 и NEM-103. Някои от тях се отнасят за Германия, но тъй като в България това хоби е най-близо до германското се ползват те за основа, поне докато не бъдат създадени български такива (в тълкуване от „Наредба №55“ на БДЖ за нуждите на моделизма).

          Тези стандарти третират следните въпроси:

-       NEM-010, разглежда мащабно съотношение и моделното междурелсие в хобито – от 2004г.

-       NEM-102, предмет са свободните габаритни размери в прав участък от коловозите – от 2003г.

-       NEM-103, в допълнение на стандарта, в частта за коловози разположени в крива – от 2004г .

-       NEM-301, допустими габаритни размери за различните мащаби -  от 2003г.

Ползвано е също и препоръчителното допълнение от германските моделисти в 2005г. чието съдържане е описано по-долу в оригинал от „AGBM а ph01-v1.pdf“.
image 

Забележка:

Размерите са дадени спрямо осова линия на коловоз и отстояние от SO (глава релса).
image

Височината по германските стандарти за пероните произхожда от следното правило:

-      Височина 380 мм от глава релса е за перони в гари където минават до 25 влака на ден.

-      Височина 550 мм от глава релса е за перони в гари с преминаващи от 25 до 200 влака/ден.

-      Височина 760 мм от глава релса е за перони в гари където минават над 200 влака на ден.

-      Височина 960 мм от глава релса е за перони в гари където минават до S-влакове ().

-      Максималната височина за товарни рампи е не повече от 1200 мм.

           Тук разбира се българските моделисти може да се придържат към немските стандарти, стига да желаят това като за целта ще трябва да си изведат съответствието на тези размери от споменатата българска наредба и да си направят самостоятелно изчисленията.

           Едно е сигурно – немските стандарти са проверени в практиката и изпълнението на техните препорики, гарантират сглобяването на гаровите райони да бъде изпълнени точно и без последващи проблеми.

          Щом интерпретацията и изчисленията в основата от данните на „Наредба №55 – БДЖ“ бъдат направени по подобен начин, те ще бъдат публикувани тук съвместно с необходимити скици и таблици.

            Пероните в зависимост от разположението си спрямо обслужваемите коловози са няколко вида:

 

Двойни едностранни външни.
image

 

Единични едностранни външни.
image

 Двойни едностранни комбинирани (външни и вътрешни).

image

Единични двустранни вътрешни.image


Комбинирани за начални гари.

 image

 2.Размери на пероните в различни мащаби.

  Външни перони.

imageimage

 Вътрешни едностранни перони.

 imageimage

 При монтаж на парапети, трябва да се съобразите да са извън габарита на светлия отвор съгласно NEM-102.


Вътрешни перони (достъп в края).
imageimage

 

          Подобни справочни данни ще бъдат направени в скоро време и за пероните които са покрити, като там освен отстоянията и широчините им, ще бъдат включени и същите данни за козирките и покривите на покритите части и тяхното разположение спрямо перонните платформи и коловозните развития.


imageimage

J J J

--->натисни тук за НАЧАЛО на блога натисни тук за СЪДЪРЖАНИЕ НА БЛОГА




Гласувай:
2


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: railwaymodel
Категория: Хоби
Прочетен: 378222
Постинги: 44
Коментари: 16
Гласове: 181
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031