Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.05.2014 16:26 - БДЖ-42 е най-красивият електрически локомотив ІІ-ра част.
Автор: railwaymodel Категория: Хоби   
Прочетен: 18572 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 22.04.2016 13:22


 БДЖ-42 е най-красивият електрическ илокомотив,
ползван до ден днешен по нашите земи.
ІІ-ра част


Продължение от началото на темата, което може да прочетете тук.

     ...През годините от 1968 до 1971 тези локомотиви поемат експресните, бързи и някои пътнически влакове в това направление. След пълната електрификация до Бургас, трафика по тази линия се поема изцяло от новодоставенит локомотиви серия БДЖ-43, а серия БДЖ-42 е изтеглена да обслужва товарни влакове от София до Бургас, Карнобат до Варна и Тулово-Горна Оряховица. Тяхна „запазена марка“ разбира се, си остава и обслужването на влаковете по направлението Мездра-Горна Оряховица-Русе.

image


    През март 1985г в българия е докаран за изпитания чехословашкия локомотив S499.2002, който се тества за интензивна тежка работа, отново в участъка Горна Оряховица-Русе. Но на високо нива е взето решение вместо да се купуват тези по-нови локомотиви да бъдат модернизирани стари.

В периода от 1985 до 1994г. локомотивите от първите доставки преминават последователно през ЖП завода в София, където се извършва основна модернизация, привеждаща ги в по-добро техническо състояние. На външен вид също претърпяват промени – монтирани са метални кабини тип „БДЖ-43“ и самите кошове са заменени с такива от метал. Всички модернизирани машини получават и нови номера в серията които започват със сто (виж таблицата отдолу).

Локомотив БДЖ-42.184.2 през годините на експлоатация след модернизацията от 1995г.

image

 

Локомотивите от първата доставка в серията – справочни експлоатационни данни.

image

    След 1994 година преустройството и модернизацията на локомотивите в серията е преустановено. Поради намалелия драстично трафик, много от тях се оказват оставени в резерв, други са прехвърлени в нови депа, а БДЖ-42.072 става станционарен експонат през 2004г.

image

     Към 1997г. след бракуване на 21 локомотива в серията за експлоатация остават само 66 машини.

Локомотиви от втората доставка – историческа справка за експлоатацията им.

 

image

Бракувания през 1968г. и в последствие възстановен през 1982г. локомотив БДЖ-42.100.8.

image

По надолу ви представяме справочните данни за третата доставка от 1968 година.

image

БДЖ-42.067.9 с другото характерно оцветяване на коша за тази серия локомотиви.

image

 


image

   Локомотив БДЖ-42.54 на гара Синдел през август 2000г. (бракуван през 2002г).

image

    Към 2007г. локомотивите от този серия вече са намалени на 30 броя, като половината от тях са от модернизираните. Остават в експлоатация само в депата Г.Оряховица, Русе и Варна.


image

Повече за въстановяването като музеен експонат на чехословашкия първи екземпляр от S699.01 можете да намерите тук:

http://www.railpage.net/modules/news/comment_new.php?com_itemid=2250&com_order=1&com_mode=flat

 На  края ще ви представим две снимки на първият прототип на този красив локомотив. Чехословашкото му означение от 18 май 1966 г. е S489.0001 – лявата сничка е от тогава, а дясната от 16 септември 2001г. а техен автор е R. Kolmačka:


image

Продължението за БДЖ-42 като модели – настоящи и бъдещи в производство, ще прочетете в продължението тук (очаквайте).

Ползвани материали:
1.    Локомотивите на Българските Държавни Железници – Димитър и Стефан Деянови. 2008г.
2.    Галерията на  сайта
: http://www.railwaymodeling.com/gallery/
2. Milan Sramek, foto & Archives of the factory Skoda  -  http://spz.logout.cz/infra/bdzelek.html
3. Д. Деянов: Die Lokomotiven дер Bulgarischen Staatsbahnen, с. 142-153. JO Slezak Verlag, Wien
4. „Sběr vэkresů a technickй dokumentace pro E42 lokomotivy BDZ“ – Železničnн Publishing Praha, 1964.
5. http://www.trainfoto.eu/
6. Ing. František Palнk a kolektiv: Jednofбzovб elektrickб lokomotiva S 489.0, NADAS 1969
7. http://spz.logout.cz/vozidla/230/230.html
8. http://ejet.wz.cz/2014/05/Lokomotiva-230.html
http://www.veselidepo.cz/ga_3/index.html
10. Останалите фотографии са


J J J

--->натисни тук за НАЧАЛО на блога натисни тук за 
СЪДЪРЖАНИЕ НА БЛОГА




Гласувай:
3


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: railwaymodel
Категория: Хоби
Прочетен: 378122
Постинги: 44
Коментари: 16
Гласове: 181
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031