Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.03.2013 00:51 - NEM-105 на български език
Автор: railwaymodel Категория: Хоби   
Прочетен: 2654 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 02.04.2013 16:17


  Тунелни профили за нормално междурелсие. image

1.   Общи

Препоръките, съдържаще се в този стандарт , са в помощ на моделистите при строежа на тунелни профили. Това е трудно, например при малки радиуси, но съгласно тази помощ, може да бъде направен твърде тесен профила на тунела, ще се гарантира преминаването за всякакъв  подвижен състав. Не зависимо от това дели тунелния профил е в прав или завиващ участък е хубаво да се слагат и съответните тунелни портали. Това е необходимо за визуално очертаване на профила съгласно свободното пространство, указано в стандарт  NEM 103. За да се избегне твърде големите отвори на входа на тунелите, то стените им се възпроизвеждат  поне във видимат аобласт около входа. Размерът на тунелния профил се определя от:

-         -  Режим на движение (със или без вагони)

-         -  Радиус на коловозите в крива

-          - Дължина на подвижния състав и

-         - Разстояние мужду коловозите при двоен път.

Всичко това се определя от съществуващите стандарти:

-          - NEM 102 - граница на свободно пространство в прави коловози,

-         -  NEM 103 - граница на свободно пространство за коловози в крива

-         -  NEM 112 – междуколовозно разстояние.

Правоъгълен тунелен пофил се получава съгласно таблиците за широчината на свободното пространство от стандартите. Странични стени са сбор от размерите или в по-новите тунели съгласно модела като нещо обичайно за вътрешни. Когато тунела е със сводове,  тази стени се определят като  а резултат от пространствата в криви.

Препоръчително е, по време на изработката им с контактна  мрежа да се съобразяваме съгласно допуските но не по-ниски от описаните  в стандарт NEM 201.

Профилите за правоъгълни тунели, са приложими и за мостово контролно-пропускателни пунктове.

Изобразените тунелнши профили са взели  под внимание всички максимални размери в криви съгласно стандарта NEM 114.

2.   Представяне.

   2.1         Квадратни профили. 
image

Забележки: 1) Размери В1, Н4 и Н5 са изведени съгласно периметъра определен съгласно NEM 102.

                       2) Коловозно  разстояние съгласно стандарта NEM 112.

                       3) Разширението по E - от  стандарта NEM 103.

                       4) Стенитеа на тунела може да бъдат скосени в горната част.

Конструкция:

                1)Височината на тунела се състои от размерите, показани в чертежа.

        2) Широчината на тунела се определя от ширината В1 измерение (многократно проверяване на тунели около коловози се поделея от размерите съгласно NEM-112), както и страничните стени съгласно 0,3 G.

Коловозите в крива определят тунелната широчина от двете страни с размер Е, съгласно стандарта NEM 103.

      2.2. Единичен сводов тунелен профил.
imageimage

image

 

Забележки:
1) B1 размер за  границата на свободно пространство NEM 102.
2) Размера E съгласно NEM 103.
3) Основата на стената на тунела може да се стартира вертикално.
Конструкция:
1) Запис на N - тунел ос K - L и хоризонтална ARL (SO) M.
2) Точки m1 и m2, определени от изображения.
Таблица на размерите на C:

Тунел, без контактна мрежа: C = 2,2 G

Тунел с контактната мрежа:   C = 2,8 G за прав коловоз.
 C = 2,3 G за коловоз в крива
3) С начало  от прав коловоз за тунел в крива:
дъгата с радиус R1 = 2 B1 се прави от точката m1
(стената на тунела е в долната част на региона до точка А).
когато коловоза е в крива -  с R1, за да увеличите размера E (NEM 103).

Например за H0:
 700 радиус на дъгата, B1 = 48, E = 7 mm
 R1= B1 = 2 + E 96 + 7 = 103 mm
2.3 Двоен тунелен профил.

image

 Забележки:  

1) B1 е размер на границата от свободно пространство съгласно NEM 102.

                   2) коловозно  разстояние съгласно стандартаNEM 112.

                   3) Разширяване с размер E съгласно стандарта NEM 103.

                   4) Основата на стената на тунела може да се стартира вертикално.

Конструкция:

1)    Тунелна ос K - L и хоризонтална ARL (SO) M - N да записвате, коловозното разстояние

Се определя съгласно стандарта NEM-112.

2)    Точка m1 да се определи ос на тунела и хоризонтални запис от m1.

Таблица на размерите на C:

     Тунел, без контактна мрежа: C = 1,5 G за прав коловоз,

                                               C = 1,7 G за коловоз в крива,

      Тунел с контактната мрежа: C = 1,8 G за прав коловоз,

                                               C = 1,7 G за коловоз в крива.

3)     За прав коловоз: дъга с радиус R1 = 0,5 A + 0,6 B 1 равенство в точка m1 (стената на тунела над хоризонтално m1). Коловоза в крива е с R1, за да увеличите с размера E (съгласно NEM 103).

Например H0:

Крива с радиус (вътрешен коловоз) 700, A = 52, B1 = 48, E = 7 мм

                                                    R1= 0.5А + 0.6 B1 + E = 26 + 29 + 7 = 62 mm

4)    Кръг с радиус R2 = 2 R1 равенство, за да се отбележи м2 (стената на тунела под хоризонталата m1). Да се ​​убедите в отсрещната стена тунела, че е огледален образ, за да продължите.


J J J

--->натисни тук за НАЧАЛО на блога натисни тук за СЪДЪРЖАНИЕ НА БЛОГА




Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: railwaymodel
Категория: Хоби
Прочетен: 380060
Постинги: 44
Коментари: 16
Гласове: 181
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930